سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند:هنر آن است که اساس خلقت را به صورت صنعت در بياورد، در حقيقت صنعت و هنر، مونتاژ از خلقت است، چيزي که در جهان خارج نباشد بشر نمي‌تواند هنرمندانه آن را بيافريند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له در مراسم رونمایی  از جدیدترین آثار قرآنی کتابت شده توسط دو نفر از  هنرمندان که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسر اء برگزارشد، پس از مشاهده و تورق آثار رونمایی شده، در سخنانی اظهارداشتند: از بيانات نوراني امام سجاد(سلام الله عليه) در وصف خداي سبحان اين است که خدا در عين ظهوري که در مراحل نازل دارد در بالا هم هست و در عين حال که در بالا هست در پايين اشراف دارد.

ایشان گفتند: خدا توسط اين کتاب با ما سخن گفت و ما مستمِع اين کتابيم و اين کتاب در دل‌هاي ما مستور است. نسخه اصلش در قلب ماست و به همین دلیل قرآن براي همه ما آشناست.

معظم له اذعان داشتند: هنر آن است که اساس خلقت را به صورت صنعت در بياورد، در حقيقت صنعت و هنر، مونتاژ از خلقت است، چيزي که در جهان خارج نباشد بشر نمي‌تواند هنرمندانه آن را بيافريند، بنابراين هنرمند بايد شکرگزار باشد که خداوند اصل طبیعت و هرآنچه در آن هست را خلق کرده است و بعد آن قدرت را به او داد که هنرمندانه از آن نسخه اصل، کپي بگيرد.

 خاطرنشان می شود؛ رائين اکبر خانزاده و سید اصغر موسویان از هنرمندان کتابت قرآن با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسر اء، در محضر حضرت آیت الله جوادی آملی از جدیدترین آثار قرآنی کتابت شده توسط خود، رونمایی کردند

از جمله این آثار قرآنی نفیس، قرآنی است که تنها بر روی یک لوح از جنس نقره و در ابعاد 10*15 سانتیمتر توسط رائین اکبر خانزاده حکاکی شده است.

از دیگر آثار رونمایی شده در این دیدار می توان به قرآن کتابت شده توسط سید اصغر موسویان اشاره کرد که در کتابت آن از سه خط ریحان، نسخ و ثلث به صورت تلفیقی و از چهار رنگ استفاده شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha